Persbericht 77 – 2020

Wanneer ben je eigenlijk een Senior en mag je naar het SHC ?

Er is niet een bepaalde (leeftijd) grens voor een Senior te noemen maar het makkelijkste is de pensioengerechtigde leeftijd. Voor nu is dat het zevenenzestigste levensjaar. Is die leeftijd eenmaal bereikt valt men in de categorie: Senioren.  Als het goed is hoef je dan niet meer te werken. Ik zie het zelf zo, als ik 67 jaar word en gepensioneerd bent dan gaat er een nieuwe wereld voor mij open en maak ik een nieuwe start.

Er zijn zoveel hobby’s die ik altijd al zou willen doen( bijv. bij het Senioren Hobby Centrum in Mill) maar nu nog geen tijd voor hebt. Ook familiebezoekjes of uitstapjes met senioren vrienden kunnen vaker plaatsvinden en hoeven niet meer per se op de zaterdag of zondag gepland te worden. En wat te denken van vrijwilligerswerk bij het SHC, door senioren en voor senioren.

Geef als senior dus zin aan het leven en stel altijd een doel. Ga weer leren,  vindt een leuke hobby, het SHC heeft een gevarieerd en ruim aanbod  of doe vrijwilligerswerk. Senioren zijn ook heel belangrijk voor de jongeren in de samenleving, denk hierbij bijvoorbeeld aan het Jeugd Hobby Centrum, een onderdeel van het SHC. Een Senior heeft veel levenservaring, heeft vaak kennis van veel zaken en ouderen zijn heel breed geïnformeerd en op de hoogte van allerhande zaken. Ben je fysiek fit, dan wordt de kans ook kleiner op lichamelijke ongemakken. Probeer een club, of hobby te vinden waarbij het goed voelt.

Vanaf 50 jaar bent u welkom bij het SHC, dus u hoeft niet te wachten tot uw 67e levensjaar. Bij het SHC zijn meer dan 285 deelnemers , uit meer dan 22 regio dorpen : Samen actief bezig. Wil jij ook bij zo’n organisatie horen?  De activiteiten liggen nu even stil i.v.m. corona pandemie. We hopen binnenkort  weer te kunnen opstarten  Voor meer informatie : Bel of mail Ans Bardoel  leden administratie 06-34484961 info@seniorenhobbycentrum.nl  / www.seniorenhobbycentrum.nl / www.jeugdhobbycentrum.nl